středa 4. července 2012

Křehká láska aneb společné plány II

Ze spousty možná až obtížně vysvětlitelných důvodů mám ráda Mikulov. Z mnoha možná ještě obtížněji vysvětlitelných důvodů mám ráda porcelán. Výstava Křehký Mikulov, moderní řečí "festival art designu" je pro mě proto dokonalé spojení. Třeba by se v Mikulově na zámku líbilo i vám, co myslíte?


V Mikulově žije a tvoří jeden z mých nejmilejších porcelánových umělců - Daniel Piršč. Přála bych si mít doma jeho 3D tapetu, ale nemám úplně vhodnou zeď, i když .... Jeho kávová souprava Maryša s motivem lebky se zdá být vyrobená přímo pro mě, no ni?

Ale co naplat, zrovna včera jsem udělala zásadní životní rozhodnutí a koupila si porcelánový servis od Jiřího Pelcla. Snad jsem se po letech porcelánového váhání rozhodla správně. Taky je pro vás důležité z čeho pijete a jíte? Jsou i tací, kteří si mě dobírají, kvůli tomu, jakou důležitost šálkům, talířům a konvicím přikládám. Neodsuzuju je, neboť nevědí, co činí :).

Každopádně, práce obou zmíněných pánů a mnoha dalších kluků a holek z porcelánu můžete do 19.8.2012 vidět na výstavě v Mikulovském zámku, kterou vám vřele doporučuju. Ostatně, co byste chtěli v létě dělat lepšího než strávit víkend v Mikulově?



Představte si romantickou noc v některém z pokojů na Faře. Snídani na místní zahrádce s výhledem na Pálavu, pěší výšlap ke zbytkům hradu (nebo co to je) nad Klentnicí a pak cyklo nebo spíš auto výlet na Gotberg a Sonberk - vinařství, která jsou jen přes kopec a obě stojí za návštěvu, se zastávkou na jídlo v hotelu Pavlov. Neříkejte mi, že vás to neláká. Večer se nabízí prosedět v Kavárně a vinotéce Dobrý ročník, ve které se mi moc líbí, i když místňáci nadávají, že je drahá. Kávu tedy nedoporučuju, tu si dejte na Faře, ale u vína se tam sedí skvěle.. A ráno zase snídaně na zahrádce nad pálavskými kopci, pak nostalgicko-romantický výlet na Kopeček, možná chvilka na koupáku a cestou domů malá zastávka v Brně na kávu v Mitte a třeba i něco k snědku v Cafe Era. Pro mě dokonalý víkend.


A jak si představujete dokonalý víkend vy? A co říkáte na ten porcelán, líbí se vám?

P.S. Fotky porcelánu jsou vypůjčené, ale když jsem si ho koupila, tak mě snad nezavřou.

9 komentářů:

  1. Dva roky dozadu jsem si na bleších trzích ve Vídni koupila naprosto dokonalou, křehkou čajovou soupravu z japonského porcelánu. Když se šálek dal proti světlu, dnem prosvítal profil gejši, v každém jiný. Myslím, že paní ani netušila, jaký poklad mi prodává. A ať si říká kdo chce co chce, čaj a káva jsou z těchle šálečků prostě lepší:) Potvrzuje to i má babička, která u nás odmítá pít z čehokoli jiného:)
    Jinak je to asi dva týdny zpět, co můj víkend vypadal jak přes kopírák toho Tvého - snad s výjimkou toho, že já to vzala ještě přes Znojmo(doporučuji, jak ho zrekonstruovali, tak mám pocit, že je to město netušených možností....ačkoli ta kvanta krásných hřibů tam asi byla i předtím:)
    A k Tvému porcelánu...je nádherný.Upřímně. Asi bych ho pár týdnů sledovala po večerech místo koukání do počítače:)A pak...pak bych se ho bála používat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělá koupě! Tohle je zatím spíš vysněný víkend, nějak se mi to přes léto nakupilo a vůbec nevím, jestli se nakonec do Mikulova fakt dostanu.
      A ten porcelán se přece používat musí, design všedního dne je nejlepší! Přece si ho někde nevystavím :)

      Vymazat
  2. Já třeba takto :-):
    http://toffo.blog.cz/1207/just-a-perfect-day

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně skvělý den :). Ten dort musel dát hrozné práce, to se cení zvlášť.

      Vymazat
  3. mikulov je skvělej, mám ho prakticky za rohem :D

    OdpovědětVymazat
  4. Nádhera. A jedna tečka ze slunéčka.

    OdpovědětVymazat
  5. Ocenila jsem když nám manžel tajně na záchodě přes telefon (umím s wifi, tak jsem viděla co tam dělá) hledal nějaké valentýnské dárky. Hned jsem na něj byla hodnější a neměla jsem svoje nálady. Jen jsem teda nic nedostala, tak snad to nebylo pro nějakou furii..

    OdpovědětVymazat