středa 16. května 2012

Nápoj lásky...


... to asi úplně není, ale já si ho zamilovala na první ochutnání v berlínském Cô Cô. Příprava je rychlá a snadná, hodí se do zimy i do tepla, tak proč to nezkusit?


CôCô jsem ochutnala teplou variantu, protože počasí v Berlíně bylo stejné jako poslední dny v Praze. V Si An ale měli studenou verzi a byla taky bezva.

Co na to? Stačí:

0,5 litru vody
velká hrst čerstvé máty
zázvor - cca 1 cm
med - cca 3 lžíce
citrón - 1 nebo klidně 2

Mátu jsem zalila "vroucí" vodou, přidala na plátky nakrájený zázvor, med, část vymačkaného citrónu a tenké plátky bio citrónu navíc. Po 10 minutách louhování bylo hotovo. Mátu i zázvor jsem vyndala, protože nejsem zrovna fanynka zázvorové pálivosti. Pokud to ale máte rádi štiplavé, můžete tam zázvor nechat. Část jsem vypila horkou a část studenou a bylo mi líto, že nemám báhn mí k zakousnutí. Ale o víkendu chystám 1,5 kg vietnamské paštiky, hádejte k čemu mi bude :)?

16 komentářů:

  1. Opravdu mi vrtá hlavou proč se nápoj nachází v zavařovačce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je přece jednoduché, milý Watsone. Potřebovala jsem dát nápoj kvůli fotce do skla. Skleněnou konvici nemám, protože preferuju porcelán. Do normální skleničky jsem to dát nechtěla, protože se bojím, že by praskla a taky by mi to vystydlo než bych to vyfotila. A tuhle parádní zavařovačku mám z Berlína, byla na stole, drží teplo a na fotce mi přijde pěkná :)

      Vymazat
  2. Já mám rád podobnou variantu (bez cukru), jen nechávám vše louhovat za studena přes noc v lednici. Zrovna tak jsou výborné stejně připravené čaje.

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle variantu mám moc ráda a nejraději jí piji zastudena:)

    OdpovědětVymazat
  4. vypadá fakt dobře, někdy učitě vyzkouším:)

    OdpovědětVymazat
  5. Jdu chválit portrét v lidovkách, vtipný a chytrý nápad, do toho hrnku bych ráda "vařila kafíčko" návštěvám a těšila se z jejich reakcí :-) A jdu děkovat za recenci na Vietnam v Gorazdově, budu vést v patrnosti.

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Kačko,

    už dlouho marně pátrám po chemicky neošetřených nebo bio citronech či limetkách. Nevíš kde se dají teď v Praze koupit? Albert, Tesco, Billa, Makro, Kaufland - všude zatím neúspěch. V Makru jsem tedy dvakrát viděl jen poslední plesnivé balení :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, bio limety jsem neviděla snad nikde, ale bio citróny kupuju v Tesku úplně běžně 24 Kč/500 g a taky bio pomeranče. V Albertu je nemívaj a v Bille netuším, leda to jejich "Naše bio". Ale v Tesku se mrkni, fakt je mají skoro pořád.

      Vymazat
  7. No do Tesca tedy chodim tedy fakt dost nerad, ale snad budu mit stesti. Zkusim tedy jeste vyrazit do OC Novy Smichov. Moc dekuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tam zrovna je kupuju :). Mají taky dobrou váženou bryndzu - off topic.

      Vymazat
    2. Tak sláva, v Tescu je včera fakt měli. Já do Tesca chodím s odporem, takže jsem tam už opravdu dávno nebyl. No teď u mně mají po dlouhé době malé plus :-). Včera jsem tam vběhnul fakt jen pro ty citrony a ještě si vzal cestou k pokladně kilovku jakési napodobeniny řeckého jogurtu na zkoušku. Asi to tam, až bude víc času, trochu omrknu. Dík i za tip na bryndzu. Posledně když jsem jí měl, tak jsem si říkal, že je nějaká divná a ona byla z Polska a jen se zlomkem obsahu ovčího mléka. Přitom levná zrovna nebyla a obal se tvářil slovensky. Dneska aby si člověk opravdu všechno v košíku přepečlivě kontroloval :-(

      Vymazat
  8. Na ja, taky toho v Tesku moc nekupuju, ale v eszóně mají hostínský chřest např., taky mají fajn celozrnné mouky, ještě mě napadá losos, když je v akci, tak mají velikou obrátku a je fakt čerstvý... zkrátka, když už tam musím, tak se něco navíc vždycky najde. Jo a bílé Tesco živé jogurty, co pro ně dělá Hollandia.

    OdpovědětVymazat
  9. Bio citrony mají taky v Interšparu

    OdpovědětVymazat
  10. Tohle jsem pila teď v jedné "restauraci" v Brně, 2 kolečka neoloupaného zázvoru, jedno kolečko citrónu a dva minilístečky máty a chtěli za to 49,- Kč :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to není úplně to samé :). Náklady na přípravu jsou docela nízké.

    OdpovědětVymazat