středa 21. prosince 2011

O vánocích se mají plnit sny

Janek Ledecký si sice myslí, že o vánocích by se měly plnit sliby, ale já bych řekla, že sliby se mají plnit pořád.

Loni o vánocích se všechny moje sny totálně rozpadly, když se někdo, kdo se mnou měl být celý život rozhodl, že tenhle byť nevyřčený slib nesplní. No, nebudu vás zatěžovat historkami o tom, jak bezvadný rok jsem díky tomu prožila.

Budu vám vyprávět o tom, jak si jedna úplně nešťastná holka založila blog, aby mohla jiným sdělovat to, co by jinak říkala svému partnerovi, aby po večerech neseděla doma s hlavou v dlaních a zkrátka, aby se měla o své mnohdy kontroverzní názory s kým podělit.

Ze začátku si myslela, že blog budou číst jen její kamarádi, vlastně spíš kamarádky. Že to bude taková forma sdílení receptů, doporučování podniků nebo kafrání na ně. Docela rychle si při pohledu na statistiky čtenosti uvědomila, že tolik kamarádek prostě nemá, a že to musí rozhodně číst i někdo cizí. A tak psala, vařila, jedla, neuměle fotila a zase psala. A hrozně jí to začalo bavit a měla radost, že to, co píše, někoho zajímá a ještě větší, když jí někdo dal najevo, že se mu její blog líbí.

Pak úryvky z jejího blogu vyšly neautorizovaně v časopise Týden a ona se trošku čertila a trošku byla ráda a trošku si říkala, že to ten článek mohla napsat rovnou ona a nemuseli to kopírovat bez jejího vědomí. A pak si začala přát, aby mohla psát někam do novin. Je to celkem konzervativní holka, říkala si, že internet je sice nekonečný jako vesmír, ale tištěné noviny mají své kouzlo.

A pak to konečně přišlo. Po jedenácti měsících snahy o lepší a veselejší život ho konečně má. Splnil se jí totiž sen a píše do stejných novin, do kterých psal její oblíbený spisovatel Karel Čapek, a do kterých píše její oblíbený žurnalista Jiří Peňás, čili do lidovek. A nepíše jen tak něco, píše recenze na restaurace, takže jí konečně někdo platí za to, že jí. No není to super? Je, absolutně!

Tak si v pátek 23.12.2011 nezapomeňte koupit vánoční vydání LN a nalistujte si v příloze Relax recenzi restaurace. Dočtete se, jak moc a proč má tahle už mnohem veselejší holka ráda Wine Food Market Bar na Ovocném trhu. Dokonce se dozvíte i to, jak se doopravdy jmenuje a jak vypadá.

A pamatujte si, že to, co říkají v seriálu Chirurgové, je pravda a nic než pravda. "Když máte dostatek odhodlání a trpělivosti, může se stát cokoliv!" A já vám přeju, abyste dostatek odhodlání a trpělivosti měli vždycky, abyste svoje sny dokázali formulovat a snít uvážlivě, a aby vám při jejich realizaci stálo v cestě co nejméně překážek.

Hezké vánoce, K.

P.S. A děkuju všem, kdo se mnou tenhle šílený rok prožili a přežili. Vážím si toho a vím, jak to se mnou bylo někdy těžké. Tak až ty recenze budete číst, myslete si, že jsou pro vás. Jsou.

29 komentářů:

  1. No a je to tutaj! ;) Oficiální tfuj tfuj!

    OdpovědětVymazat
  2. Gratulace velika! Je mi trochu lito, ze pro tebe ten rok nezacal nejlip, ale jen trochu, protoze pro ctenare tveho blogu je to vyhra. Ctu te moc rada, takze zacnu sjizdet i patecni lidovky. :)
    Hodne stesti a uspechu.

    OdpovědětVymazat
  3. Cuk: Oficialni dik, dik, dik!

    Slanecek: Moc dekuju, za pochvalu i za prani, ocekavam lepsi zitrky :). Recenze vychazi v LN standardne v sobotu, tentokrat vyjimecne v patek, abych je mohla davat pod stromecek. Kdyz vsechno klapne, budu mit clanek 2x mesicne.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc gratuluji! Už se těším, až si při sobotní snídani v kavárně konečně přečtu pořádnou recenzi... Btw tohle je splněný sen pro gastronomickou část Relaxu ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Gratuluju, jsem jeden z těch "cizích" čtenářů a moc mě to baví. Hodně štěstí s lidovkami.

    OdpovědětVymazat
  6. Taky gratuluji, též jsem cizí a čtu téměř od začátku, tvůj styl psaní mi zcela vyhovuje. A i když lidovky normálně nekupuji, tak na ty páteční se těším! A až angažují i Lucii, tak asi změním denní tisk! ;-)
    a příští rok přeju mnohem lepší (minimálně ten začátek!)

    OdpovědětVymazat
  7. Přidávám se ke gratulacím, čtu tě pravidelně a moc ti to přeju, je skvělé vidět, že se sny někdy plní (ovšem tomu, kdo si to zaslouží, že ano). A ty Lidovky si fakt koupím.
    HanaF - Praga Magica a taky Paříž pro pokročilé

    OdpovědětVymazat
  8. Svaca: Dekuju, hlavne si musis dat k te moji recenzi poradnou kavu :).

    Anonymni, Nela, Hana: moc dekuju za pochvalu i prani a doufam, ze se vam recenze budou libit. Je to takovy kompromis mezi novinovym stylem a blogem. Mimochodem, taky bych si prala Lucky pravidelny sladky sloupek.

    OdpovědětVymazat
  9. A opět se potrvzuje, že vše zlé je k něčemu dobré:-) Já noviny nekupuju vůbec, ale Dobrou chuť na lidovky.cz sleduji už nějaký pátek, tak doufám, že Tvoje recenze chybět nebudou:-) Gratuluju a jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
  10. Olinka: Dekuju. Nejlepsi by bylo, kdyby to slo i bez toho zleho :). Recenze se preklapi na web zpravidla v utery, takze by tam byt mely.

    Michal: Dekuju, muj recenzentsky vzore :).

    OdpovědětVymazat
  11. Že by se tu rodil nějaký ten Charles Duchemin (Křidýlko nebo stehýnko), ale ne s tak hrozným koncem? :-)
    Co dodat k té první části příspěvku, snad jen: "Lepší je hladovět, než jíst cokoliv. Lepší je být sám, než žít s kýmkoliv".
    Hodně štěstí. Ditta

    OdpovědětVymazat
  12. Já Vám taky moc fandim Kačko! Objevila jsem Váš blog teprv nedávno a dost mě baví. Recenze restaurací v LN čtu pravidelně a těším se na tu Vaši. Doufám že nebude tak "napučená" jako od Mr. Sängera. ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Ditta: Doufam, ze pri hodnoceni restauraci nebudu vypadat tak legracne :). A taky, ze ten, koho se tyka prvni cast prispevku, prijde na to, jak velkou udelal chybu...

    Anonymni: Dekuju! Ja myslim, ze recenze od Michala jsou momentalne v LN jedine, ktere se daji cist. Mame kazdy svuj styl, ale fakticky se asi shodneme. Doufam, ze se vam recenze budou libit.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak držím palce. A až mi zase lidovky ukradnou nějakou fotku a podaří se mi z nich vymlátit honorář, tak si za něj koupím nějaký vydání s tvojí recenzí (-:

    OdpovědětVymazat
  15. Teda, moc dojemný článek, málem mi ukápla slza a to je u cynika jako já co říct :-). Netrpělivě čekám na noviny a přeji hodně hezkých ohlasů. Zuzka

    OdpovědětVymazat
  16. Kačko, četl jsem již LN. Je doba oběda a vyrážím na Ovocný trh. Dostal jsem chuť. Doufám, že tam nebude plno :-).

    OdpovědětVymazat
  17. Kytka: :), to je pocta, kdyz ti LN ukradnou fotku... Jeste, ze moje recenze budou i na webu, protoze penez na rozdavani asi mo nemaji.

    Zuzka: Jsem dojata, ze jsi dojata, zvlast kdyz uvazim, ze naposledy te dojalo narozeni vlastnich deti :).

    Anonymni: Tak jak? Ja dnes byla poprve ve WFM jidelne na Smichove a moc se mi tam libilo. Mela jsem skvely teleci hamburger.

    OdpovědětVymazat
  18. No musím jim přiznat, že podle zážitků kamarádů fotografů, tak jsem měl štěstí, že mi tehdy fotku ukradly zrovna LN, který sice občas fotky kradou, jako snad skoro každý noviny v ČR, ale narozdíl třeba od Práva a jeho internetové divize - novinek nebo Metra se dokážou omluvit a odškodnit autora, když jsou přistiženi.

    OdpovědětVymazat
  19. Ne ne ne,sakra sakra sakra!!! Mám horečku a přítel mi zapomněl noviny koupit!:( No nic, úterý to jistí, nemůžu se dočkat, doufám, že netová verze nebude šizená:) Jinak článek moc dojemný, upřímný, znám Tvoje pocity, ačkoli období rvaní vlasů mám už naštěstí nějakou dobu úspěšně za sebou.
    Přeju, aby další rok pokračoval tak úspěšně, jak ten předchozí začal a to jak v mediální i osobní části života.
    (P.S. dozvíme se i o dalších recenzích včas?:)

    OdpovědětVymazat
  20. Kytka: LN jsou totiz nejserioznejsi noviny na ceskem trhu s tradici Peroutky a Capka :), ted uz jen pozvednout jejich ctenost mymi recenzemi.

    Arion: Diky, diky, diky. O dalsich recenzich budu informovat na FB.

    OdpovědětVymazat
  21. taktiez gratulujem!!! to je super!! blog citam pravidelne a s radostou! sny sa plnia, treba ich len nasledovat .) (možno raz sa aj moj blog takto rozbehne:P) Do kaviarne lidovky kupujeme, takze budeme s radostou citat aj recenzie v nich!! vela dobreho v novom roku slecna! :)

    OdpovědětVymazat
  22. Plajdo: Dekuju! Ja mit/provozovat tak fajn kavarnu jako vy, tak ke stesti snad ani ten blog nepotrebuju :). Mozna budu smet psat do LN i o kavarnach... At se u vas kazdemu libi alespon tak jako mne!

    OdpovědětVymazat
  23. ale to je přeci úplně jinak!!! já věděla, že to s tím Kaččiným psaním jinak dopadnout nemůže a moc jsem jí to přála, je to tedy vlastně moje přání. a mám ještě jedno...ale to nemůžu říct, to by se jí pak třeba nemuselo vyjít...ale když udržím jazyk v tmách, je to doma...Milena

    OdpovědětVymazat
  24. Milena: Já mám taky ještě nějaká tajná přání, ale ty tu raději neprezentuju :). A děkuju! Jo a podle vánočního přání soudím, že bych vás mohla angažovat na psaní titulků k mým článkům.

    OdpovědětVymazat
  25. Kačko, sleduji Váš blog už docela dlouho a Váš styl psaní je moc sympatický.... Těším se na Vaše nové články....a je vždycky mi líto, když se dostanu na konec článku.. Přeji mnoho úspěchů a splnění snů!

    OdpovědětVymazat
  26. Pique-nique: Děkuju, to je vážně milé. Přání opětuji :)

    OdpovědětVymazat
  27. Ta ručně sbíraná sůl z břehu, s tou směsi fekálii, bifenylů, rtuti a podobných výdobytků naší doby. to musí být super. My, normální lidé používáme obyčejnou sůl z pravěkých moří, totálně ochuzenou o výdobytky moderní doby, jen slintáme, jak si žijí francouzi, když se cpou tak nádherně obohacenou solí. Myslím, že je i dost drahá, že? Za kvalitu se platí! Bože, ty blondýnky jsou ale síla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diky za mily komentar, kazdy ma holt svoje preference. Kazdopadne sul se dela z morske vody tak nejak normalne, jen bud s pouzitim techniky nebo vic tradicne, doporucuju google a telku.

      Vymazat