čtvrtek 7. července 2011

Za hranice všedních dnů

Tak jak jste naložili s volnem? Dělali jste taky rotiku v Thermalu nebo v Puppiku? Já si rozplánovala každý den volna zvlášť a nemůžu si to vynachválit. Můj pondělní plán mě přivedl k novému podnikatelskému záměru, na který bych chtěla znát váš názor. Co takhle "jídlocestovka"? Abyste mi dobře rozuměli, popíšu vám, co jsem dělala v pondělí.





Vyrazila jsem si na výlet do města, které mám čím dál tím raději, do Nulapětkova, neboli Teplákova, čili do Brna. Ať jedete do Brna vlakem nebo busem, skončíte vždycky na stejném místě. Od autobusového/vlakového nádraží stačí udělat pár kroků na Kapucínské náměstí 7, kde je jedna z interiérově nejroztomilejších brněnských kaváren, Café Tungsram. Těžko říct, co se mi tam líbí nejvíc, hodně bodů má dlaždičková podlaha, taky parádní starý kávovar Faema Ariete, juke-box a zajímavý je rozhodně bar s malými žárovkami, které nejspíš daly kavárně jméno.  O kávě a neuvěřitelně dobrém řeckém jogurtu povyprávím až v recenzi na SCUKu.


Co by kamenem od kavárny dohodil je slavný brněnský Zelňák, trh, který si na nic nehraje a funguje už spoustu let. Pokud jste trhlí jako já, neopomenete koupit alespoň kilo těch krásných malých cuketek, zvlášť když jsou jen za 30 Kč, co na tom, že je pak budete tahat celý den po městě. No a taky pár paliček česneku, pro srovnání s tím, co se nám letos podařilo vypěstovat.


Cestou ze Zelňáku už můžete zakoušet slušné dilema. Je čas oběda a Brno toho nabízí tolik lákavého. Experimenty, sázka na jistotu, láska k řízku? Láska je jistota, takže Hansen - karotkový krém a dva telecí řízky přes celý talíř.


Opulentní oběd je třeba trochu rozchodit, tak co si třeba udělat pěknou vycházku směr Kraví Hora, projít se Masarykovou čtvrtí, ve které bych rozhodně chtěla v Brně bydlet, kdyby teda vila Tugendhat nebyla k mání? Tohle místo má pro mě obrovské kouzlo, které ještě umocňuje malá kavárna s pražírnou Caffé del Saggio. Ne, že bych k ní neměla výhrady, mám a jaké, ale také si je nechám do recenze.

Budete-li se chtít projít ještě dál, narazíte za dvěma rohy na Klafé. Na kávu vám Klafé doporučit nemůžu, ale na snídani nebo palačinku bych se vás tam nebála poslat.


Už jste z toho lítání po štatlu unavení? Já taky, ale copak bych mohla vynechat tu jejich znovu otevřenou legendu? Café Era, kousíček právě od vily Tugendhat, si prostě nelze nechat ujít. Navíc tam hnedka z Úvozu jede trolejbus (25,26 - zastávka Lesnická), takže to do Blekfildu (rozumějte Černá pole) není z Caffé del Saggio ani žádná dálka. Neskutečně jednoduchý krásný funkcionalistický exteriér a interiér a k tomu poctivá kuchyně. Dokonalá kombinace, škoda, že jí kazí naprosto tragická obsluha. I tak závídím, obsluha se vymění snadněji, než vytvoří další takovýhle skvost. A ta plněná paprika...

Co vy na to? Líbilo by se vám takhle strávit den, nebo je toho moc? Zájezdy na přání Kačky Žvýkačky by totiž byly asi zrovna takové. Snídaně, oběd, večeře. Místo odpoledního klidu si v Berlíně uvaříme eintopf (nebo přichystáme curry wurst?), ve Vídni usmažíme řízek, ve Florencii si uděláme pořádnou fiorentinu... mám pokračovat? Mohla bych totiž do nekonečna. Nemyslíte, že zájezdy za gastronomickým poznáním jsou ještě pořád dírou na trhu? Tak se nehlašte všichni, anebo jo. Kdo chce kam, pomozme mu tam! Přiznejte svoje gastronomicko-cestovatelské touhy v komentářích a prozatím vynechte exotické destinace, přecejen moje snová cestovka se teprve rozjíždí.

19 komentářů:

  1. Jojo, takové výlety bych bral. Jinak s volnem jsem tentokrát naložil návštěvou Tábora, kde jsme s kamarády testovali jeho široké možnosti sportovního vyžití. Bilance brusle 32 km, kánoe 15 km, plavání 15 km a beachvolleyball 4 sety mi přijde slušná vzhledem k tomu, že jsem musel bohužel i trochu pracovat. A večer pak vždycky nějaký ten film, z těch co jsem neznal zaujalo zejména Imaginárium dokrora Parnasse.

    OdpovědětVymazat
  2. Kytka: A ja si myslela jaky jsem sportovec :). Chvalim te! Ja vcera poprve hrala na cvicnem hristi v Benatkach nad Jizerou, asi ze me ta golfistka nakonec precejen bude. Co tvuj kurz, uz to zacalo? Zkusenost me privedla k poznani, ze kouzlo neni v odpalovani, ktere uz mi celkem jde, ale v kratke hre u greenu a na nem.

    BTW, ten fil se mi taky libil, ale ke konci jsem se v tom uplne ztratila.

    OdpovědětVymazat
  3. zatím(snad)negolfosaurus7. července 2011 v 11:15

    Blahopřeju, můj kurz bohužel nezačal a nezačne, byl jsem jedinej přihlášenej, takže budu muset zvolit po prázdninách nějakej ten delší.

    OdpovědětVymazat
  4. Muz mnoha prezdivek: To je skoda, tak alespon muzes pres leto trenovat.

    Musis mi prozradit ten trik s prihlasovanim ke komentarum, mne se prihlaseni dari uz nejaky ten patek jen z iphonu.

    OdpovědětVymazat
  5. Tvoje články jsou důvod, proč se některý z letních víkendů chystám do Brna :-) Díky Pavli

    OdpovědětVymazat
  6. Pavli: To mam fakt radost, treba te taky obratim na brnenskou viru :). Budu psat postupne recenze na SCUK, tak si pred vyletem budes moct kvalifikovane vybrat.

    OdpovědětVymazat
  7. Komentářopodpisosaurus7. července 2011 v 17:50

    "Trik" je to jednoduchej, jako profil vždycky vyberu název/adresa URL, do kolonky název napíšu co mě napadne a kolonku URL vynechám.

    OdpovědětVymazat
  8. KačkaZkoušečka7. července 2011 v 18:39

    Kytka: Tak já to teda zkouším :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  10. Homage to Statl ;-) Jsem dojaty, slzy mi tecou jako vody Amazonky na dolnim toku. Jsem zvedav, co napises o Tungsramu. Mam k nim take sve zasadni vyhrady xD

    OdpovědětVymazat
  11. Gerbill: Jsem recipročně dojatá a na Tungsram mám v plánu napsat docela ódu. Poprvé jsem tam byla s tebou a bylo to bezva, ne? A v pondělí to bylo až na společnost ještě lepší :)

    OdpovědětVymazat
  12. děkuje za rady, před chvílí si koupil hole a hned je na Holešovickém drivingu vyzkoušel (-:

    OdpovědětVymazat
  13. Kytka: Gratuluju, ty neztracis cas :). Jeste se ti bude hodit rukavice, boty urcite pockaji. A samozrejme micky a par tycek na odpalovani z travy (tech ti muzu par prenechat)

    OdpovědětVymazat
  14. Vybavený golfosaurus9. července 2011 v 18:10

    Děkuji, míčky a rukavici a ilustrovaný pravidla jsem vzal rovnou taky, týčka zatím ne, že na drivingu je potřebovat nebudu. Jinak ten set byl zlevněnej na polovinu proto že v něm z nějakýho důvodu nebyl hybrid a dřevo, ale vzal jsem ho i tak - železa, putter a driver mi budou pro začátek určitě stačit a vypadaj slušně a dokonce mi to s nima i v rámci možností šlo. Akorát ten driver asi nechám být, než mi to s ním někdo ukáže.

    OdpovědětVymazat
  15. Dokonaly Golfosaurus: Ty zadne rady nepotrebujes :) Tycka se hodi na cvicne odpalovani z travy a treba na akademii, mam jich plny pytel, tak mi to nekdy pripomen a donesu ti.

    OdpovědětVymazat
  16. No já teda koukám, jaký poklady mám v okolí svého rodiště (Masarykova čtvrť - heč ;)
    Díky za tip na Caffé del Saggio. Já jsem vždycky bezradná, když jsme u našich a tudíž můžeme konečně odložit děti a vyrazit ven. Naposled jsme bloudili tak dlouho, že jsem se musela vrátít domu servírovat prso s mlékem dřív, než jsme se odhodlali někam si jít sednout.

    A k jídlocestovce: To by se mi líbilo! Úplně to vidím... Já bych byla skromná a dala bych si Itálii a pak ještě třeba jihovýchodní Evropu. A Francii? No nejsem moc originální, žeáno. Ale o to víc by se mi to líbilo.

    OdpovědětVymazat
  17. Zirafka: Masarykova ctvrt je paradni :). Caffe del Saggio se muze hodit i s detma, maji tam vedle zahradky k sezeni i zahradu a na ni domek na hrani a dalsi veci pro deti. Az na kavu je fajn i to Klafe, ktere je opravdu kousicek, na mensi jidla, na sklenicku...

    S cestovkou bych taky zacinala Evropou, misty, ktera mam projeta, takze hlavne Italie, Londyn, Viden, Berlin, Pariz a pak, az by to frcelo by se mi hrozne libila ta Asie, i s kurzy vareni :)

    OdpovědětVymazat
  18. zdravím brněnské příznivce:)
    Sic narozena v Bratislavě,ale v Brně žiju již od svých 4 let a teď tu studuju MU,takže se za téměř rodilou brňačku považuji:)A když se zrovna nedrtím či neběhám s kamošama po horách,strašně ráda objevuju a zkouším různé kavárny a restaurace, a ačkoli si jako student nemůžu jídlo v nějaké lepší rest.dovolit,tak myslím, že kvalitu dokážu ocenit i poznat.Ale co se kávy týče,na té jsem prakticky závislá a velmi náročná.POslední dobou jsem si velmi oblíbila Park Line Café na Lužánecké.Opravdu velmi,VELMI vřele doporučuji.Čisté prostředí,strašně milý personál, výborný kafe(zbožňuju zdejší frappe-já vím já vím,tohle s opravdovou kávou nemá moc co společnýho:)a mají tady vynikající domácí limonády.NO a jako někdo,kdo má opravdu silný sweetooth:)))tak vždycky během každé návštěvy do sebe nasoukám minimálně jeden z jejich vynikajících dezertů(zvláště čokoládový koláč,banánový cheesecake či jahodový tiraamnisu ve skle)
    No a cestovka-proč ne?Jen začátky by asi byli krušný,známe českou xenofobii k čemukoli neprověřenému.A na cesty -opravdu kamkoli!ovšem kromě Irska a Skotska,zdejší zážitky s Hegissem byli pro mě víc než frustrující a Irish stew je sice fajn,ale 2 mesíce jen o různě upravených dušených bramborách a jejich nasládlým soda breadu už to nemůžu ani vidět:)

    OdpovědětVymazat
  19. Kačka Žvýkačka13. července 2011 v 9:33

    Arion: V Park Lane jsem byla při jarním výletě do Brna, ale byla to až poslední štace a to už jsem byla strašně překavovaná, tak jsem si dala horkou čokoládu a ta byla bezva. Slyším na ně chválu ze všech stran, hlavně na ty dezerty, tak slibuju, ze se tam příště stavím. Já recipročně doporučuju Eru, zrovna mám o ní rozepsaný příspěvek. Jídla kolem 100 Kč a to, co jsem měla bylo skvělé. Měla jsem i fajn kávu, ale prý je to hodně o štěstí.

    Jinak cestovka je spíš v říši snů, ale myslím, že klienti by se na začátku celkem snadno rekrutovali z řad příznivců SCUKu, čtenářů foodblogů a tak. Budu sondovat a vymýšlet a třeba nakonec fakt něco udělám.

    OdpovědětVymazat