sobota 23. července 2011

Otrokyně sezóny



Čtení všelijakých foodblogů, knížek o jídle, článků a tak, mi docela změnilo život. A když ne přímo ten, tak určitě vařící a stravovací návyky. Hrozně mě baví vařit z toho, co je zrovna k mání, nic moc nemrazit a dlouhodobě neskladovat. Taky mě začalo bavit dělat věci od základu a neusnadňovat si práci. Slow food u mě rozhodně jede.

V rámci kuchařského retra, jsem si koupila na Aukru krásnou zánovní remosku (někdy ty kořeny nejdou až tak do hloubky, no :). Ale vypadá skvěle, že jo? Dneska jsem v ní dělala těstoviny s gorgonzolou a cuketou z tetiny zahrádky (sezóna!).


Taky jsem si zopakovala recept na borůvkový koláč z nedávného příspěvku. Když jsem šla totiž koupit borůvky, zeptal se mě pán u stánku jestli jím švestky a rovnou mi k těm borůvkám zadarmo přibalil skoro kilo švestek. Vůbec nevěděl, jak mi tím zavařil, protože jsem měla i ty borůvky a pak meruňky od Zuzky a další nám akorát dozrávají na zahradě. Uvažovala jsem, jestli neudělám povidla nebo jakoby marmeládu, kterou pak použiju na švestkovou omáčku ke kachně. Ale pak jsem si řekla: "Nezavařovat, neskladovat!" a přesně podle toho receptu na borůvkový koláč jsem upekla švestkový, jen jsem švestky vypeckovala a rozčtvrtila. Borůvky udělám asi s mascarpone, jako je dělají v Paganě. Potíž je v tom, že se u mě před chvílí stavila sousedka a kamarádka Hanka a přinesla broskve ze zahrádky, ty se taky musí zpracovat, že jo?

Naštěstí už jsem si poradila s meruňkama od Zuzky, udělala jsem 2 skleničky marmelády (absolutně standardní postup), kdybych v blízké budoucnosti dělala třeba sachr. A pak ještě pár skleniček meruňkového chutney se zázvorem, ty padnou ještě během téhle grilovací sezóny. Jestli vás recept zajímá, někdy ho krátce sepíšu.


No ale ještě jsem dneska viděla v Kauflandu české máslo jen za 19 Kč. To nešlo nekoupit, protože už jsem měla dlouho v plánu vyzkoušet výrobu přepuštěného másla a pak na něm udělat řízky lepší než mají u Figlmüllera. Tak jsem koupila 4 kostky a pěkně přepouštěla, asi stejně jako pan Cuketka, který mě k tomu inspiroval. Podívejte se na postup k němu, jo, ať to tu dneska není moc dlouhý.

No a pak je ještě v ledničce další várka řepy. Diskuze pod řepným příspěvkem byla asi receptově nejproduktivnější na tomhle blogu. Všechno, co jste mi tam napsali, mě láká, bez výjimky. Zatím jsem udělala brambory (pečené) se syrovou nastrouhanou řepou, zakysanou smetanou, hrubozrnnou solí a česnekem, jak radila Lucie Ufa a chvilku jsem uvažovala, že se stanu vegetariánkou :). Je to fakt dobré. Naložené carpaccio už je snědené, takže budu nakládat zas a protože jsem akorát dostala sklenici nového lesního medu (ze včelařské svatby) musím vyzkoušet řepu nasladko s medem, ořechy a citrónem, jak radil Kytka. Tuším, že mi to bude hrozně chutnat.

Jo a od pondělka dieta, takhle to opravdu dál nejde :)!

P.S. Co s těma broskvema, máte nějaké zaručené tipy, kromě sníst? Mě napadá broskvové Bellini, pil ho v Benátkách Hemingway, ani já nepohrdnu, ale moc mi to nejde dohromady s tou dietou...

6 komentářů:

  1. Broskvový tataráček? :) http://mlsnakocka.blog.cz/1107/broskvovy-tataracek-s-domacimi-koblizky

    OdpovědětVymazat
  2. Docela závidím, já v tom momentálním shonu jím sezónně vlastně jen díky tomu, že sezóna junk foodu přichází každý den - zhruba od dvou do čtyř ráno.

    OdpovědětVymazat
  3. Aja: Dik! Bezva tip na recept i na blog.

    Junkfoodsaurus: Tak dneska si to trosku vynahradis, bude merunkove chutney a nakonec i boruvkovy kolac, kdyz ho stacim upect.

    OdpovědětVymazat
  4. Nějak jsem po tomto víkendu dopadla podobně jako ty. V lednici mám švestky, broskve. Meruněk jsem se zbavila u babičky, která je proměnila na knedlíky. Takže díky za tipy. Asi zkusím ten koláč v modifikaci ze švestkama-když Martinka zklamala.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. No tak broskový problém jsme měli tentýž, způsobily ho dvě darované bedýnky. Když se pořádně nacpeme, děláme pak často broskvovou zmrzlinu, grilujeme je či pečem a doplňujem(medem,sirupem,creme fraiche,zmrzkou..:) nebo je klidně cpeme do salátů,což vřele doporučuji,ještě se nám to nepřejedlo.

    OdpovědětVymazat
  6. Kačka Žvýkačka26. července 2011 v 8:29

    Hanka: Pusť se do koláče, je vážně dobrý a snadný. Jestli nemáš amaretto, tak to půjde samozřejmě i bez něj.

    Arion: Super napat, upéct v troubě, možná s troškou hnědého cukru... a pak by se mi líbily s ořechovou zmrzlinou, mňam!

    OdpovědětVymazat