pondělí 11. července 2011

Každý si nese své břímě...


...letními cestami k zimě, každý si nese to své, jak tak životem jde. To zpívá Jaromírn Nohavica v mé oblíbené písni a má pravdu. Já si teď nosím na zádech hlavně golfové hole a letní cesta mě včera zavedla na Čertovo břemeno. Čertovo břemeno je golfové hřiště kousek od Prčice, čili úplně v prčicích a je to tam hrozně krásné. Ne nebojte se, nerozhodla jsem se z vás udělat golfisty, i přes mojí intesivní snahu asi nebude golfista nakonec ani ze mě, ale rozhodla jsem se vás ponouknout k výletu právě na tohle místo, protože tu mají klubovnu, která je architektonickým skvostem, je otevřená nejen pro golfisty a je v ní restaurace.

Místní klubovna je teď hvězdou všech odborných i neodborných periodik, kde píší alespoň něco o architektuře. V pátek se jí věnovala i příloha hospodářek a hned jak to bude i na webu, šoupnu sem odkaz. Zatím se musíte spokojit s pár fotkami pořízenými iphonem. Vynechám i architektonické pojednání, to si právě přečtěte v těch hospodářkách nebo někde jinde.

Co ale musíte vědět, že takovouhle budovu jste určitě ještě nikdy neviděli, většinovým materiálem je dřevo, pouze základně opracované smrkové kmeny a taky sklo. Místo střechy je travnatá fairway, což mi přijde neskutečné a když jsme na ní hráli a stáli, vůbec jsem nevěděla, že stojíme na střeše.


Velkou část klubovny zabírá restaurace, ve které jsou židle PACC od manželů Eamesových (můžete si je pamatovat z Avionu 58, taky se vám stýská?). Jíst můžete i na terase, kde jsou také krásné židle, tentokrát Tom Vac od Rona Arada. A když nechcete jíst, ale třeba jen čekáte na kamarády na hřišti, můžete se houpat v proutěných závěsných křeslech ve tvaru vajíčka. Tohle křeslo jsem si včera zamilovala a hrozně ho chci, pominu-li fakt, že bych ho neměla kam zavěsit, a že bych raději chtěla průhledné, tzv. Bubble Chair, ale uznejte, že základní cena 100.000,- Kč je maličko odrazující. No možná až mi dáte vydělat tou cestovkou :).


Abych to zkrátila, ta klubovna je prostě strašně hezká a myslím, že v ní najdou zalíbení i ti, co nejsou zrovna fanoušci moderní architektury a designu, takže stojí za to vypravit se sem, pokud budete projíždět kolem. V restauraci nemusíte čekat žádné golfově fouňovské ceny. Včera měli 5 hotovek za 95 Kč, např. rajskou, koprovku a žemlovku. Standardní lístek nabízí spoustu zajímavě znějících jídel za ceny kolem 200 Kč. Potíž je v tom, že tu jídlo absolutně neumí prezentovat a skoro bych hlasovala pro výměnu kuchařského týmu. Ochutnala jsem hovězí roládu, která vypadala mnohem hůř než nakonec chutnala. Neodolala jsem ani žemlovce, která byla skvělá, máslová a křupavá, ale kuriózně jsem k ní dostala zakysanou smetanu ozdobenou petrželí, chápete to? S jídlem to bude možná maličko risk, ale prostředí to vynahradí. Rozhodně se ale vyvarujte kávě, po okraj plný mlýnek kávových zrn a neskutečně zaprasená tryska na mléko mi ani nedovolily to vyzkoušet za vás. Myslím, že mají Lavazzu.


No a pokud náhodou hrajete golf, vypravte se sem určitě. Hřiště je krásné, dobře udržované a celkem těžké. Já mám o své golfové kariéře obrovské pochybnosti, ale sem bych se určitě ještě chtěla podívat, už jenom proto, abych se zhoupla v tom křesle. Nejlepší by bylo mít iPad a napsat vám reportáž přímo z místa činu. Mají tu wifi, tak bych se houpala a psala a pila plzničku a říkala si, že ten golf není zas tak strašnej, když mě přivedl na tak poetické místo.

19 komentářů:

  1. Když jsem se včera "mučil" v tom děsným vedru na drivingu u nádraží Praha Bubny říkal jsem si, jestlipak zrovna nehraješ na Čerťáku (-: Musím někdy vyrazit někam na nějaký veřejný hřiště, abych si zkorigoval představu o tom, že mi to vlastně na začátečníka celkem jde.

    OdpovědětVymazat
  2. Kačka Negolfovačka11. července 2011 v 16:10

    Kytka: No já právě včera přišla na to, že absolutně nemám šanci ty zkoušky udělat, přesto, že mi přišlo, že nehraju úplně katastrofálně... jsem nahlodaná s tím úplně seknout. Možná si dám trošku voraz a pak zkusím hrát pro radost a ne pro stres ze zkoušek. V každém případě je pravda, že kouzlo není ani tak v odpalu, ale v krátké hře, takže trénuj chipping a putting :) Třeba to přes léto nějak nacvičím a pak půjdu na zkoušky s tebou.

    OdpovědětVymazat
  3. Seknout s tím by byla přece škoda, ale plán hrát pro radost a zkoušky odložit na dobu, až se na ně budeš cejtit, mi přijde rozumnej. Vždyť i těch akademií, kde se dá bez problémů hrát, už u nás pár je. Já se smířil s tím, že během prázdnin kurz nedám, takže budu chodit podle možností sám (chipping a putting rozhodně vynechávat nebudu, tím spíš, že už je při návštěvě drivingu vlastně v ceně) a pak v září se přihlásím na kurz a nechám se seřvat za všechny zlozvyky, co se do tý doby naučím a pak doufám udělám i zkoušky. PS, jakej handicap se člověku počítá pro bodování u tý zkoušky? Je to 54?

    OdpovědětVymazat
  4. Kačka Pochybovačka11. července 2011 v 17:27

    Kytka. Uvidíme, co bude s mojí golfovou kariérou, jsem na vážkách, jestli s tím pokračovat nebo seknout, protože je to celkem časově i finančně náročné. Základní HCP je 54, tj. na všech jamkách máš par + 3 rány k dobru.

    OdpovědětVymazat
  5. Nesekej, poklidně si hraj svým tempem, aby tě to bavilo a časem si uděláme scukařskej turnaj a pak tam zrecenzujeme restauraci v klubovně, až se z ní bude kouřit (((-:

    OdpovědětVymazat
  6. Jinak taky mám vybranou jednu značku křesel - Stressless. Ale vzhledem k cenám to taky bude muset počkat, až ti budu za nekřesťanský, nemuslimský a nebuddhistický peníze fotit katalogy pro tu tvou cestovku (-:

    OdpovědětVymazat
  7. Fajn, že máte oba plán jak vydělat. A teď mi řekněte, kde vezmu peníze já, abych mohla dělat v Kaččině cestovce štamhasta, ha? (-:

    OdpovědětVymazat
  8. Kačka Plánovačka12. července 2011 v 9:51

    Všechnosaurus: Tak jo, přesvědčil jsi mě. Vzhledem k tomu, že na scuku asi nikdo golf nehraje, mám šanci na prvni místo v kategorii žen :). Doufám, že turnaj bude dotován nějakou poukázkou na Kopec, do Sansha nebo tak něco :).

    Jinak cokoli, co se jmenuje stressless zní jako neco pro mě, musím to omrknout. S těma fotkama, to nějak vybarterujeme, ne :)? Jako, že se můzes vzdycky zúcastnit 1. kola zajezdu za provozni náklady a pěkně tam všechno nafotit. A když se to rozjede, tak tě po zásluze odměním.

    Žirafka: To je samozřejmě otázka. Třeba budu potřebovat šikovnou obchodní zástupkyni. Nebo když budou tisíce zájemců, tak průvodkyni, abych se nemusela rozkrájet :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jsou to moooc příjemný a pohodlný křesla, občas v jednom sedám u kámoše doma, ale bohužel se ceny pohybujou v desítkách tisíc, k té stovce taky občas šplhaj... Jinak mám dojem, že na scuku pár hráčů je, ale je možný, že kromě tebe jenom chlapi.

    OdpovědětVymazat
  10. Kačka Pořádještěstresovačka12. července 2011 v 12:51

    Kytka: Koukala jsem na ně, na mě jsou moc masívní, fakt obrovský, ale vypadají hrozně pohodlně. To by se ale můj ušák zlobil, kdybych přitáhla domů něco takového :)

    Scukařský turnaj by byl fakt sranda, zvlášť pokud by se odehrával převážně v klubovně. Vůbec jsem nevěděla, že někdo hraje.

    Ovšem spíš než s myšlenkou na organizaci golfového turnaje si pohrávám s myšlenkou na organizaci pořádného scukařského výletu. Na eliminaci stresu z bězného života ideální :)

    OdpovědětVymazat
  11. Sociálnosíťosaurus12. července 2011 v 13:58

    Pohodlný jsou právě strašně, hlavně jak se u nich dá jenom přenášením váhy měnit sklon opěradla a posunovat sedák dopředu a dozadu, to je prostě super fíčura, vydržel bych se v něm válet celej den. Hraje myslím Tomas a možná Magritte, jestli ještě někdo další to nevím.

    OdpovědětVymazat
  12. Vy jste dost vtipní s těma přezdívkama :-) A obou držím palce a klidně se někdy přijedu dívat do Prčic jak hrajete a budu se pohupovat ve vajíčku :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Kytka: Tak to jsem se se svými privátními tipy trefila na 100 % :)

    Jak to tak čtu, tak si to křeslo přeju do práce, válela bych se až běda.

    OdpovědětVymazat
  14. Pavli: Tak já se budu houpat s tebou a kluci ať si běhají po hřišti. Takový turnaj potřebuje dobré organizační zázemí :).

    OdpovědětVymazat
  15. Organizační zázemí je samozřejmě nutné. Jinak vás můžeme taky golfovejma holema, ať je to stylové (-: Jinak jsem se právě přihlásil na kurz někam k Mníšku na září - sice to bude jen 3 x 50 minut, ale za 299 - nekupte to, když je to tak levný (-: A taky jsem dneska neodolal a koupil si nakonec i golfový boty - když jsem narazil na 15ky v outletu, tak to byla příležitost, která si žádala využití (stejně jako ty další dvoje boty, dvě trika a jedny kraťasy (-; )

    OdpovědětVymazat
  16. Nějak mi při editaci vypadlo v druhé větě "rozhoupávat", pardon(-:

    OdpovědětVymazat
  17. Nákuposaurus: No to zírám, ty jsi ještě větší nakupovač než já. Já mám jen rukavici, barevné míčky, trubku na sbírání míčků, golfovou čepici (Tonak) a týčka. Snad to všechno najde uplatnění :).

    Ten kurz je asi na Líšnici, ne? Je tam i restaurace, která by měla být dobrá. Je to fakt zadarmo, jsem zvědavá jaké to bude. Zkoušky jsou v tom?

    OdpovědětVymazat
  18. JJ, v Líšnici a jestli tam má být dobrá restaurace, tak se těším o to víc. Je to v rámci tohohle http://www.hrajgolfzmenzivot.cz/ tak jsem zvědavej. Zkouška v tom není, ale mělo by bejt možný si jí k tomu přidat za 200.

    OdpovědětVymazat
  19. Kačka asi zase Golfovačka14. července 2011 v 14:17

    Ty jo, to je fakt levný a zdánlivě nenáročný. Někdy to probereme, kdybych ještě přes léto trénovala, tak bych se pak mohla k tobě přidat. 3 hodiny bych přežila, vybrousila styl a pak bychom mohli na zkoušky.

    OdpovědětVymazat