pátek 10. června 2011

Když nemáte zelený chřest, tak tam dejte bílý


Když nemáte ani bílý, dejte tam cuketu. Když nemáte těstoviny, tak tam dejte gnocchi (a čtěte to prosím "ňoky" a ne "gnoči" nebo tak něco). Každopádně tam ale dejte brynzu a vítejte v okénku "Vaříme s Jirkou Babicou, teda vlastně s Petrou Pospěchovou".

Snad mi Petra odpustí, že jsem jí dala kvůli vtipu do takové společnosti, mám totiž její články v páteční příloze Hospodářských novin dost ráda. Líbí se mi její nápady a maličko jí závidím tuhle práci i šikovnou fotografku, která jí dělá k článkům krásné fotky. Ale co, pokud jde o práci, je každý svého štěstí strůjcem (a já na tom teď makám) a pokud jde o fotky, mám v plánu kurz fotografování, hned po tom, co dokončím ten golfový a nebudu muset trávit všechen volný čas na drivingu.

Ale k věci. V pátek jsem měla nějaké zvláštní chutě a koupila cestou z práce brynzu a chřest. Teprve v autobuse jsem otevřela přílohu hospodářek a heleme se, Petra vaří těstoviny s brynzou a zeleným chřestem. Já sice měla bílý, ale co, nějak jsem tušila, že to bude lahůdka a taky byla.

suroviny na 4 porce:
400 g těstovin
300 g chřestu (barva je fakt na vás)
2 menší červené cibule
100 g brynzy (Petra vyzdvihuje májovou)
4 lžíce másla
sůl, pepř

Postup si dovolím zkrátit a upravit podle sebe. Připravte si chřest a naložte s ním podle barvy. U bílého odstraňte zdřevnatělé konce a oloupejte dle potřeby (já loupu skoro celý). Zelenému zpravidla postačí odstranit konečky. Dejte vařit těstoviny a v pravý moment i chřest, aby bylo vše hotové víceméně současně. Bílý chřest se vaří déle, řekněme 8 minut, zelený tak 4 minuty (poctivě ochutnávejte). Tak 2 minutky před koncem vaření rozehřejte ve velké pánvi máslo, na něm osmažte cibuli nakrájenou na kostičky, přidejte uvařený chřest nakrájený tak na 2 cm kousky a nakonec přihoďte uvařené těstoviny. Všechno pěkně promíchejte a na talíři posypejte brynzou (a nebojte se jí dát klidně víc).

Co ale dělat, když není chřestová sezóna nebo narazíte jen na nepěkný maďarský nebo kdovíjaký chřest jako já včera? Nezoufejte, vzpomeňte si na Jiřího a experimentujte. Já se rozhodla alternovat chřest cuketou a rovnou k nákupu přihodila i bramborové gnocchi (ano, domácí jsou bezva, ale je to dost patlačka, nic moc na rychlou večeři, takže občas neváhám sáhnout v Tescu do příslušného regálu pro gnochhi Trattoria Verdi). Postup je obdobný, jen cuketu jsem nastrouhla nahrubo a přihodila rovnou k cibuli.

Jo a čerstvou slovenskou brynzu jsem koupila v Cheesy na Štefánikové (Praha 5), ale mají jí i u Sváčka o vchod vedle a určitě jí seženete i někde na trhu.

Žádné komentáře:

Okomentovat