neděle 26. června 2011

Co asi jedí golfisté?


Já vlastně nevím. Ale dnes jsem už podruhé měla po mučení na drivingu jahodové knedlíky a vzhledem podobnosti knedlíků k míčkům (samozřejmě čistě vizuální), můžu vřele doporučit.

Ovocné knedlíky už jsem neměla strašně dlouho. Je to jedno z těch jídel, jehož chuť si pamaju od mámy docela přesně a nějak mě za ta léta, co už nám máma bohužel knedlíky nedělá, nenapadlo to zkusit. Dělala vždycky tvarohové, ne kynuté. Nedávno jsem někde vyštrachala recept, zkusila minulou neděli jednu cvičnou várku a dnes udělala druhou už na jistotu. Je to rychlé, jednoduché a chutná to přesně tak, jak si pamatuju z dětství.

Na těsto (pro 2 osoby) jsem použila:

80 g krupice (použila jsem dětskou přesto, že v receptu je hrubá)
1 měkký tvaroh (ten mokrý v papíru, ne ve vaničce)
1 vejce
40 g změklého másla
ev. trocha strouhanky

Dovnitř:

tentokrát jahody, ale zkusím borůvky nebo meruňky (do meruněk máma vždycky dávala půl kostky cukru)

Navrch:

nastrouhaný tvrdý tvaroh
rozpuštěné máslo
cukr moučka

Těsto zpracovávám rukama důsledným smícháním shora uvedených surovin vyjma strouhanky. Když těsto moc lepí, jednoduše přidám krupici. Hotové těsto ve formě válečku nechám hodinu odpočinout v lednici. Pak už jen krájím asi 1,5 cm plátky, do kterých zabalím jahody a celý knedlík pak obalím, podle našeho receptu ve strouhance, ale já díky momentální strouhankové nouzi použila zase tu dětskou krupici. Ze shora uvedeného množství udělám 9 knedlíků o něco málo větších, než jsou golfové míčky.

Knedlíky vařím ve vroucí vodě 12 minut (neškodí je odlepit od dna). Pak jen rozpůlím, hodně posypu cukrem a tvarohem a poleju máslem. A pak už si jen říkám, že chutnají přesně tak, jako když jsem byla malá a co bych dala za to, kdyby šlo vrátit čas.

17 komentářů:

  1. Ach jo! Zrovna jsem dělala na sobotu máminu bábovku (je tu na blogu hned zkraje) na akci do školy (chodí do ní Fanda) a říkala si, že těch pár receptů, které mám, jsou výborné a nenáročné a hned po svojí mamce vařím nejčastěji právě tyhlety.
    Tyhle knedlíky vlastně taky děláme. Já akorát občas zapomenu a koupím tvaroh ve vaničce :-( Ditta.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si nějak nedokážu představit, co s nima udělá to obalená ve strouhance :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Ditta: Ty prakticke, rychle a jednoduche recepty proste k mame sedi :), jak se mi blizi narozky, myslim na ten strouhany slehackovy dort, co mi mama vzdycky delala, nastesti se tata nenecha urcite zahanbit a kdyz si to budu prat, tak mi ho udela.

    Aja: Ta strouhanka je jen na to, aby se nenalepily na talir nebo k sobe navzajem pri priprave. Nejdriv je vsechny udelam a pak teprve najednou nahazim do hrnce.

    OdpovědětVymazat
  4. Kláro, určitě udělá, vždyť jsem mu před pár lety poslala přesný popis jak na to. U tohohle dortu se František jednou rozbrečel, když zjistil, že nesu kousek pro našeho souseda. Tenkrát mu byly tak 3-4 roky. Když viděl, že jsem kus ukrojila, dala na talíř a odnášela úplně někam ven, tak mě pronásledoval a u branky se rozbrečel, protože to už bylo jasné, že ten kousek jde z baráku :-) Ten dort je špičkový a málo se u toho jeden nadře. dj

    OdpovědětVymazat
  5. Ditta: Ja se Frantovi nedivim, jako mala bych to urcite taky obrecela, ted uz bych jen dala asertivne najevo nazor, ze kdyz je to muj dort, tak by se nemel nikomu bez meho svoleni davat :). Asi si ho letos fakt u taty vyprosim.

    OdpovědětVymazat
  6. Strouhaný šlehačkový dort? Tak to se u nás nepeklo, v čem to spočívá? Jinak jsi mi připomněla, že jsme ještě neměla knedlíky, ani žádný koláč, všechno pořád jen do zmrzliny nebo sníst jen tak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že by měl u Míny úspěch, já ho milovala. Je hrozně jednoduchý, upečou se dva nízké čokoládové korpusy, ušlehá normální šlehačka a pak s čokoládou pařížská. Jeden korpus se potře silnou vrstvou šlehačky, posype se půlkou najemno nastrouhaného druhého korpusu, na to se dá vrstva druhé šlehačky a zase zasype korpusem. Chuť je intenzivně čokoládová, žádná umělotina. Dělám ho z 50% čokolády na vaření z Lidlu. Když budeš chtít, příležitostně ti přinesu recept.

      Vymazat
  7. Prosím recept na ten strouhaný dort, jsem navnaděná :-) díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud ho budu někdy v budoucnu dělat, možná v létě pro jednu holčičku k narozeninám, tak ho sem dám.

      Vymazat
  8. Tyhle knedlíky dělám, jen tam nedávám máslo a krupice nevážím, ale sypu tak dlouho, dokud těsto nemá správnou konzistenci, obaluji také v krupici. Úspěch mají veliký, jiné ovocné nedělám s vařeným kynutým těstem se nekamarádím, z odpalovaného těsta mne nenadchly a z bramborového jsem nezkoušela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bramborové je super na švestky, tvarhové dělám já - asi tak stejný recept, může být i téměř bez mouky, pak raději dělám takové tvarohové noky, ovorce trošku rozvařím a naleju přímo na noky. Kynuté mi taky nejde, na to je odborník moje máma.

      Vymazat
    2. Já jsem dělala z bramborového těsta knedlíky se švestkama a mákem, podle Pokladů. Byly strašně dobré, ale přes léto jedině tvarohová klasika.

      Vymazat
    3. Ono mi kynuté i jde, ale nechutná mi vařené, i houskové mám raději hrníčkové, nebo žemlové.

      Vymazat
  9. Trochu jako krtkův dort:)Ano, čokoláda a šlehačka nemůže zklamat, oboje Mína miluje. Akorát pokud by byl narozeninový, tak by navrch ještě musely přijít lentilky..Bez nich na dortu nemůže žít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně jo, ale krtka okopírovali podle tohohle, je mnohem lepší, čokoládovější a bez banánů, které mi dlouho nechutnaly. Lentilky by do šlehačky určitě šly :).

      Vymazat