pátek 15. dubna 2011

Tak trochu jiný trh... inspirace na víkend?


O existenci Borough Market v Londýně už ode mě víte. Slíbila jsem podrobnější informace, tak tady jsou.

Borough Market najdete hned u stanice vlaku a metra London Bridge a rozhodně vám výlet sem doporučuji. Nejedná se sice o "farmářský trh" plný lokálního zboží, ale je to trh, který funguje, jak má. Koupíte na něm všechno, co můžete k běžnému i méně běžnému vaření potřebovat. Navíc tu funguje přesně ta interakce mezi kupujícími a prodávajícími, kterou si na trhu představuju, tj. všechno můžete ochutnat, dozvíte se podrobné informace o původu a použití atd.


Trh je otevřený ve čtvrtek od 11 do 5, v pátek od 12 do 6 a v sobotu od 8 do 5, pro případné změny se můžete podívat na oficiální stránky trhu. Nezapomeňte si dát kávu v Monmouth Coffee a pak vyrazte mezi stánky. Část trhu má podobu klasické kryté tržnice, najdete tu plně vybavené masny, prodejny ryb, speciálku s pivem, ve které by asi jednu nejmenovanou vrchní SCUKařku klepla pepka :) a pak spoustu stánků s ovocem a zeleninou, které byly vzhledem k anglickému klimatu momentálně plné spíše zboží z dovozu. Například tu letí francouzský česnek, jestli pak je stejně dobrý jako ten český?


Pak je tu velká část se stánky s nejrůznějšími sýry, pečivem, sladkostmi, oleji a já nevím s čím ještě. Mě moc zaujal stánek se zmrzlinou z kozího mléka, kde jsem mohla ochutnat, co jsem chtěla a zmrzlina mi přišla úplně parádní. Ta typická kozí chuť z ní nebyla skoro vůbec cítit, takže by možná chutnala i těm, kteří kozí výrobky nemusí. Pak se mi moc líbil chleba pečený v květináčích, mám v úmyslu to vyzkoušet, mohl by to být hezký dárek.


Úplně chladnou mě taky nenechaly stánky s nejrůznějšími sladkostmi, co říkáte té hoře pusinek?

Pokud máte chuť na něco exotičtějšího, rovnou na místě si můžete dát klokaní hamburger, já bych dala přednost tomu ze skotských krav z šetrného chovu, ale proti gustu ... My jsme si koupily pár sýrů a focacciu s bazalkou a rajčátky, která byla moc dobrá. Doporučuju nakoupit nějaké dobroty a vydat se na nábřeží směrem k Tower Bridge a udělat si na lavičkách malý piknik.


Někde jsem četla, že trh je turistická atrakce, nemyslím a přála bych si mít takový v Praze, i s tou kavárnou, pochopitelně.

P.S.: Opravdu nutně se potřebuju naučit dělat něco s těma fotkama, skládat je do rámečků 2-5 společně a tak, kdo to umí a řekne mi  podrobně a jednoduše jak na to?

3 komentáře:

  1. Pivo už doma dochází, takže asi klepla no :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten trh vypada super...
    PS: zkus tohle - http://bighugelabs.com/mosaic.php

    OdpovědětVymazat
  3. Paráda, funguje to!!! Jsem nadšená :) Dík!

    OdpovědětVymazat