neděle 30. ledna 2011

Jak Kačka, velké Káčko a malé Káčko pekly bábovku

Že já jsem Kačka, už víte, že velké Káčko je velký mixér a malé Káčko je malý mixér se dozvídáte teď.
V sobotu jsem šla navštívit mojí kamarádku Magdu a její holčičky Lucinku a Klárku a jejího manžela Matěje, tak jsem se rozhodla, že jim upeču bábovku. A protože recept na naší bábovku, už na mě žebrala spousta lidí, rozhodla jsem se ho zveřejnit i se stručným postupem a pár fotkami.

Ale! Nejsme tady sice na malinách, ale ani v internetové škole vaření. Já nemám ráda zdlouhavé vysvětlování a zbytečně podrobné popisování všech postupů. Takže se nechte inspirovat, ale nenuťte mě zacházet do nějakých šílených podrobností. Na to jsou tady mnohem povolanější. Já osobně mám ráda polopatické recepty pana Cuketky  nebo kolegyně scukařky Lucie - Myval na jejím blogu Chez Lucie.
Co bude potřebovat:
stolní nebo ruční mixér nebo obojí
formu na bábovku
4 vejce
30 dkg polohrubé mouky
30 dkg cukru krystal
20 dkg slunečnicového oleje
1 prášek do pečiva
1/8 l mléka
máslo a strouhanku na vymazání a vysypání formy
kakao na vaření

Pokud jde o ingredience, není to tedy žádná věda, mouku neprosívám, olej dávám zásadně slunečnicový, co nejkvalitnější, ale neosvědčil se mi v bio kvalitě, protože má moc výraznou chuť, prášek do pečiva dávám bio z dm drogerie – stačí ho půlka, vajíčka mám domácí od tety, ale na ty si nechte zajít chuť. 
Tak do toho, ze všeho nejdřív si vymažu a vysypu formu, tak mě to prostě učila máma, ať nemám na konci honičku.
Po té rozdělím vajíčka na žloutky a bílky a z bílků rovnou ušlehám sníh, který po dobu přípravy těsta nechávám v ledničce. Protože velké Káčko disponuje jen jednou šlehací mísou, dělám sníh malým Káčkem v malé míse.
Ve velké míse už mám žloutky, přidám cukr a trochu oleje a velké Káčko se dá do práce. Postupně dolévám olej, přidávám mouku (do které jsem před tím vmíchala prášek) a mléko, až mám za chvilku pěkné hladké žluté těsto.

Do těsta lehce vmíchám předem ušlehaný sníh z bílků a 2/3 těsta vleju to vymazané a vysypané formy. Do zbytku těsta vmíchám kakao, tak nějak od oka, řekněme 2 lžíce, ale dejte raději méně a ochutnejte, ať není příliš hořké. Hnědé těsto naleju na žluté a opačným koncem vařečky udělám do těsta pár „ďůlků“, aby se těsta pěkně prolnula.

Peču na 180ºC tak 45 minut, nemusím připomínat trik se špejlí, že ne?
Ještě horkou bábovku vyklopím na talíř, tak po 10 minutách od vyndání z trouby a rovnou pocukruju. Odklopenou nechám vychladnout a pak zase přikryju formou.
Tenhle postup ovládám tak od svých 12 let, takže ho určitě zvládnou i nezkušení pekaři/cukráři.

Směle do toho a půl je hotovo!

Žádné komentáře:

Okomentovat